Blog
Přechod na systém SONY

Tonda se po delším bádání, zkoumání a testování konečně rozhodl definitivně přejít na systém SONY. Celý proces trval přibližně půl roku a za tu dobu ho tato technika přesvědčila o tom, že mu má, jako profesionálnímu fotografovi, co nabídnout.
Celý přerod začal několik měsíců zpátky, když si Tonda pořídil SONY Alfa A6300. Postupně zkoušel, co tento fotoaparát dokáže až ho to přivedlo na myšlenku, že to není jen fotoaparátem, ale celým systémem. A6300 se tak stala prvním stupínkem k přechodu.
Do této chvíle byla jeho zbraní zrcadlovka Nikon D750. Je to velice šikovná zrcadlovka, která profesionálům nabídne full-frame snímač s 24.3 Mpx a v kombinaci s pevnými objektivy je to skvělý nástroj pro portrétní fotografy. A7 III tak A6400 jsou bezzrcadlovky. Čím se ale liší, je velikost snímače. A7 III je full-frame a A6400 je APS-C s crop-factorem 1,5.
Ptáte se tedy proč, přecházet z Nikon D750 na Sony Alfa A7 III a zálohou v podobě Alfa A6400?
Důležité je ostření! Zásadní je jeho rychlost a přesnost. D750 zůstala bez šance při ostření na rychle se přibližující objekt, kde 6300 měla 7/7 snímků perfektně zaostřeno. Co se týče přesnosti, Tonda nic dolaďovat nemusel, žádný front-focus nebo back-focus, systém zkrátka funguje sám a dodatečné ladění není třeba. Neocenitelné je i to, že v hledáčku je rovnou vidět, co je skutečně na snímku zaostřené a co ne. Nemusíte tedy kontrolovat důkladně každou fotku, respektive fotit záběry navíc, pro jistotu, kdyby ta ostrost neseděla. Takže Tondovi teď odpadla ztráta času focením snímků navíc a hlavně nemá skoro žádný odpad. Jeho fotky jsou teď na první dobrou.
Ostření není jen o rychlosti a přesnosti, ale také o způsobu práce a používání eye-focus na SONY zařízeních Vám rozhodně ušetří čas. Jak sám Tonda zmiňuje, nemusí už dokomponovávat a ani přicloňovat, aby si náhodou neposunul hloubku ostrosti mimo původně zaostřený bod metodou zaostři a dokomponuj.
Mezi další výhody patří i vyšší citlivost ISO, která má zdařilé výsledky i na vysokých hodnotách. Nesmíme zapomenout na to, že SONY nejsou pouze fotoaparáty, ale také skvělé kamery a jejich videa jsou opravdu kvalitní.
Zásadní pro Tondovu práci je používání bateriových světel, s kterými rád blýská, což díky SONY může. Je zde podpora, jak vysokorychlostní synchronizace, tak měření TTL.
A7 III je tedy hlavní zvíře a A6400 Tondovi funguje jako malý bráška, který dokáže doplnit a popř. být pojistkou.
Celá výměna tedy proběhla hladce, protože Tonda se na ni připravoval už delší dobu. Nyní již přes 4 týdny fotí pouze na SONY a je nadšený.
O celé výměně nám udělal video, na které můžete mrknout ZDE: