Blog

BAREVNÝ FOTOKROUŽEK A MÓDNÍ FOTOGRAFIE

V lednu jsme se na fotokroužku vrhli hned na dvě témata a to barevnou teorii a módní fotografii. Ani jedno není bezpochyby lehké, ale nakonec jsme jsme si ukázali, že se obojí dá zvládnout, když víte, jak na to.

Nejdříve nám lektorka Veru představila teorii barev. Společně jsme rozebrali, co jsou primární, sekundární a terciární barvy a následně jednotlivé barevné harmonie. Veru nás seznámila s tím, co je a jak se pracuje s kolem pro míchání barev. Názorně nám ukázala i interaktivní verzi kola na internetu a dala tipy, kde se o tématu můžeme dozvědět více. Věnovali jsme se i významu jednotlivých barev a jak na nás působí. Například taková červená může mít pozitivní (vášeň, láska) i negativní (vztek, agrese) konotaci. To vše jsme následně aplikovali v praxi.

K dispozici nám byla úžasná modelka Viky. Postupně jsme se zaměřili na zachycení šperků (v našem případě náhrdelníku), stylové kabelky i outfitu jako takového. Zkoušeli jsme scénu různě modifikovat, fotit z jiných úhlů. Například jsme na scénu přidali křeslo nebo ji kreativně doplnili větvičkami. Zkrátka jsme si vyhráli. Zároveň jsme si zopakovali kvalitu světla a způsoby svícení.

Barevnou teorii jsme ale zdaleka neopustili, jelikož děti dostaly za domácí úkol zachytit doplňkovou, analogickou a monochromatickou harmonii. Fantazii se meze nekladly a bylo to náležitě vidět. Každý přišel se svým nápadem, jak barvy vyfotit. Na online hodině jsme se poté jednotlivá schémata snažili uhodnout a diskutovali nad výsledky.

Věříme, že se děti naučily zase něco nového, co jim pomůže na cestě fotografie.

Děti se snažíme oslovit zajímavými fotografickými tématy a zapojit do focení herní prvky. Takovéto pojetí výuky děti zcela pohltí a motivuje. Během fotografování děti společně řeší „problémy“ a získávají nové zkušenosti. Děti v podstatě „mimochodem“ získávají nové znalosti a dovednosti. Nesedí v lavicích a nebiflují co je ISO, jak spolu souvisí čas a clona, co je zlatý střed a jiné. Na tyto aspekty fotografie poukazujeme v „terénu“. Děti se učí v praxi hrou.

Důležitým aspektem je, že tento způsob vzdělávání děti baví. Děti se do kroužku těší nejen na samotnou akci, ale i na své nové kamarády. Klademe důraz na týmovou práci a děti se tak učí zejména důležité dovednosti a to je komunikace.