FOTOKROUŽEK A CLOSE UP PORTRÉT
S fotokroužkem za sebou máme úspěšně i listopadovou hodinu na téma close up portrétu, kdy se jedná o záběr zblízka – často zaměřený na obličej. Vyzkoušeli jsme si několik technik inspirovaných tvorbou Bibory.
S fotokroužkem za sebou máme úspěšně i listopadovou hodinu na téma close up portrétu, kdy se jedná o záběr zblízka – často zaměřený na obličej. Vyzkoušeli jsme si několik technik inspirovaných tvorbou Bibory.
Nejdříve jsme děti seznámili se základními kompozicemi jako je zlatý řez, pravidlo třetin, symetrická kompozice nebo jakou úlohu ve fotografii hrají vedoucí linie. Následně jsme si společně vysvětlili, co to ten close up portrét vlastně je.
Měli jsme řádně nabitý program, a tak jsme začali tvořit. První výzvou bylo zapojit projektor a správně zaostřit obraz. To se však zdárně povedlo a přišel čas na to vybrat snímky na projekci. Děti si navzájem dělaly modely, na které byl promítán daný obraz. Věříme, že to jim dalo cennou zkušenost s tím, jak je komunikace s modelem/modelkou opravdu důležitá. Zároveň se naučily, jak souvisí frekvence projektoru s expozičním časem fotoaparátu (a to, že musí být v souladu, jinak na snímku vznikají barevné pruhy).
Dále jsme čapli průhledné sklo, nastříkali na něj rozprašovačem vodu a kapičky nasvítili. Poté jsme vodu vyměnili za gel na vlasy a sklo jím pomatlali. Výsledkem jsou kouzelné a hravé fotografie.
No a na závěr si účastníci vypůjčili od lektorky Veru mušle a společnými silami za využití vyzdviženého skla vytvořili prostor jako by pod hladinou.
Za domácí práci dostaly děti vymyslet nějaký svůj close up portrét se zapojením přírodních materiálů, které jsme opět prošli na online hodině. Všechny nápady byly moc kreativní a bylo vidět, že se všichni do tvorby opravdu ponořili. Samy tak mohly vidět, že fantazii se meze opravdu nekladou a portrét lze vytvořit takřka se vším – ať už se jedná o mušle nasbírané na dovolené nebo gel do vlasů. 🙂
Na všechny se moc těšíme na vánoční hodině!
Děti se snažíme oslovit zajímavými fotografickými tématy a zapojit do focení herní prvky. Takovéto pojetí výuky děti zcela pohltí a motivuje. Během fotografování děti společně řeší „problémy“ a získávají nové zkušenosti. Děti v podstatě „mimochodem“ získávají nové znalosti a dovednosti. Nesedí v lavicích a nebiflují co je ISO, jak spolu souvisí čas a clona, co je zlatý střed a jiné. Na tyto aspekty fotografie poukazujeme v „terénu“. Děti se učí v praxi hrou.
Důležitým aspektem je, že tento způsob vzdělávání děti baví. Děti se do kroužku těší nejen na samotnou akci, ale i na své nové kamarády. Klademe důraz na týmovou práci a děti se tak učí zejména důležité dovednosti a to je komunikace.